כך תהיי גזענית כלפי אשכנזים: מדריך למשתמשת

כפי שיודעת כל פעילה מזרחית, כאשר אנו מדברות על יחסי הכוחות בין מזרחים/ים לאשכנזים/ות בארץ, אנחנו נתקלות אוטומטית בשפע תגובות המאשימות אותנו בגזענות נגד אשכנזים – ובצדק! למזרחיות יש את הכח ליצור, לשמר ולשכתב את מערכת הדיכוי הנרחבת שכפופים לה האשכנזים יום וליל, הלא היא הגזענות נגד אשכנזים. על מנת שנוכל להמשיך מלאכתנו נאמנה, הרכבתי כאן רשימה שימושית, בעזרתה נוכל להמשיך את הדיכוי הגזעני נגד אשכנזים בתשעה צעדים פשוטים!

גזענות הפוכה? מהמם! אתה חייב לנסות.
  1. יבאי אותם ככח עבודה זול. לאחר טבח וגירוש תושבי האיזור המקוריים (האנגלים, כמובן, מה חשבתן?), יבאי אותם מפולין, גרמניה, צרפת ומקומות אקזוטיים נוספים. תני להם לבנות עבורך את תשתית וכלכלת המדינה תחת שכר רעב ותנאי ניצול. לאחר מכן, איסרי עליהם את הגישה לתשתיות שהם עצמם בנו ואימרי להם שהם והערים בהן שיכנת אותם הינם "טעוני טיפוח".
  2. עשי עליהם ניסויים בבני אדם. קחי מאות אלפי ילדים אשכנזים החולים במחלות פשוטות וחשפי אותם לרמות קרינה קטלניות שיגרמו למותם ביסורים. אל תטרחי לבקש את אישורם או את אישור הוריהם, כדי לכלוא ילדים אשכנזים לא צריך אישור. בעת הצורך, קשרי אותם למכונת ההקרנה. אם הם שרדו, מנעי מהם מעקב וטיפול רפואי נאות. קראי לבית חולים גדול על שם הרופא שהיה אחראי לניסויים בשל תרומתו לקידום הרפואה בישראל.
  3. חטפי את ילדיהם. כאשר יבואו הורים אשכנזים לבית החולים בניהולך עם פעוטותיהם, קבלי את הפעוטות לטיפול, אך בשום אופן אל תחזירי אותם להוריהם. האמהות האשכנזיות אינן מסוגלות לטפל כשורה בילדים, ולכן לטובת הילדים, מסרי אותם למשפחות מזרחיות טובות שבהן יגדלו כבני תרבות. לחילופין, מכרי אותם לחו"ל. אמרי להורים שילדם נפטר, אפילו אם הגיע לטיפול בשל בעיה קלה בלבד. סרבי לתת להם לקבור את הילד או להראות להם את הגופה. לאחר מכן, קברי את הסיפור בספרי ההיסטוריה והאשימי את אותם האשכנזים שעוד ימשיכו לדבר על זה בהמצאות ובהעלאה באוב של "השד העדתי".
  4. מחקי את תרבותם והפכי אותה לנחותה. אין כל סיבה שתרבותם הברברית והבהמית תקבל הכרה במוסדות תרבותנו הגבוהה. זרקי מהחלון את "אנשי הרוח" שלהם, כל "הסופרים", "המשוררים" ו"הפילוסופים"-לכאורה שלהם, שערכם כקליפת השום לעומת תרבות המזרח הנעלה. למעשה, הכחישי שאי פעם היתה להם תרבות. טעני שוב שוב שהאשכנזים לא תרמו כלום לתרבות הארץ, חוץ אולי מגפילטע פיש ורגל קרושה. בסוף הם יאמינו לך ויתביישו בתרבותם, כמו שצריך.
  5. הסלילי אותם למקצועות "נמוכים". יצרי מערכת קפיטליסטית שבה מקצועות מסוימים מקבלים כסף ויוקרה, ומקצועות אחרים נחשבים לנחותים ומנצלים את עובדיהם. הקימי מערכת חינוך שתדאג להסליל את האשכנזים לעבודות שבאמת מתאימות להם – אלו שנחשבות לנחותות. עבודות אלו לא מצריכות אינטליגנציה יתרה ועל כן מתאימים ליכולתם הנמוכה של האשכנזים. בעבודות אלו, הם יעבדו תחת תנאי ניצול ובשכר נמוך, וכך ישאירו לך, המזרחית, את החופש להגיע למקצועות יוקרתיים בקלות וביעילות, ללא תחרות. לאחר מכן, האשימי אותם בנחיתות שכלית וביכולת נמוכה וטעני שהם אשמים במצבם.
  6. שלמי להם פחות על עבודה שווה. דאגי שהפער במשכורות בין מזרחים לאשכנזים תמיד יהיה לטובתך, המזרחית. בונוס אם הפער בין מזרחים לאשכנזים גבוה מהפער בין נשים לגברים. אם את חברה בממשלה או בכנסת, דאגי שהנתון הזה לא יופיע בבדיקות הסטטיסטיות הממשלתיות על ידי מחיקת המוצא כקריטריון לניתוח נתונים.
  7. יצגי אותם באופן שלילי בתקשורת או במדיה. וודאי שאשכנזים תמיד יתוארו במונחים סטריאוטיפים. בפרסומות, תני לשחקנים אשכנזים לגלם את תפקיד חוטבי העצים ושואבי המים. בחדשות, וודאי ששמות משפחה כמו "ברונשטיין", "מוסקוביץ'" או "פוגל" תמיד ישאו ניחוח של פשע ועולם תחתון. בתוכניות קומיות או פארודיות, תני לשחקנים מזרחים מאופרים בצבע לבן לגלם דמויות אשכנזיות בצורה סטריאוטיפית ומגחיכה.
  8. בססי את סטנדרט היופי על עצמך בלבד. הללי את יופיו של העור הכהה, מבנה הגוף ותווי הפנים המזרחיים. בפרסומות, באמנות ובמדיה הציגי את יופיין של א/נשים מזרחיות/ים והנגידי אותו לכיעורם של האשכנזים. לאחר שהאשכנזים הפנימו את מודל היופי הראוי, בני תעשית יופי שלמה המבוססת על רצונם להכהות את עורם ואת שיערם, לשנות את צבע עיניהם מכחול לחום, ולהפוך את שיערם מחלק למתולתל. וודאי שהם מרגישים נחותים ומכוערים בגלל צבע עורם ומראם הלבן.
  9. השתיקי את מאבקם נגד הגזענות המזרחית. הכחישי מכל וכל את קיומה של הגזענות נגד אשכנזים. טעני שהגזענות נגד אשכנזים חלפה עברה לה וכבר אינה רלוונטית. השתמשי בביטוי "השד העדתי" בכל פעם שהם מתעקשים להמשיך ולדבר על הנושא. הכחישי שעדות עדין קיימות והסבירי להם ש"אין דבר כזה יותר מזרחים ואשכנזים". וכמובן – האשימי אותם בגזענות הפוכה כאשר הם מסרבים לסתום את הפה.

קרדיט לבלוגריות איי.די סונג ומיה מקנזי מ-Black Girl Dangerous על הרעיון המקורי.

31 תגובות בנושא “כך תהיי גזענית כלפי אשכנזים: מדריך למשתמשת

  1. מאלף, תודה. בנוגע לסעיף 2, אני סבור שהתמונה יותר מורכבת. הכוונה כמובן לפרשת ילדי הגזזת והרופאים האשכנזים בעליל ד"ר חיים שיבא ופרופ' משה פריבס. זו פרשה עגומה בלי ספק אך לא בטוח שזרע הפורענות נעוץ בגזענות דווקא. עוד לפני העליות הגדולות מצפון אפריקה טופלו ילדים מהישוב הישן, ספרדים ואשכנזים כאחד, בטיפול הרה אסון זה. טיפול בקרינה היה מקובל בעולם בתחילת המאה ה-20, הן באירופה הן בארה"ב. במקביל לטיפול הקרינה שקיבלו ילדי עולי צפון אפריקה, טופלו באותו האופן גם 27 אלף ילדים אשכנזים, כך עולה ממחקרה של שפרה שוורץ (אמנם, אשכניה בעצמה…). המספרים שבפוסט שלכן מוגזמים. לא מדובר במאות אלפי ילדים אלא בעשרות בודדות (אליבא ד'ויקיפדיה, 20 אלף). דוד בלחסן, במאי הסרט "ילדי הגזזת" שהעלה את הנושא לדיון ציבורי, מסתייג כיום ממסקנות סרטו: "לו הדבר היה בידי, הייתי מוחק את הסרט הזה", אמר.
    ואולם, לגזענות הדוחה של ד"ר שיבא אי אפשר להתכחש. הנה ציטוט לדוגמה, מתוך ויקיפדיה: "הילדים (כלומר ילדי העולים מהמזרח) נמצאים במשפחות שאין שום הבנה לטיפול של ילד, ואין גם סיכויים להטבה ע"י הדרכה של האנשים הפשוטים האלה בזמן הקרוב". גועל נפש.
    דבר נוסף: מה זה להסליל? לא מצאתי עדויות למילה בגוגל.

    1. הסללה מלשון מסלול – לכוון מישהו/י למסלול מסויים בהתבסס על קריטריונים שכל קשר בינם ובין כישורים אישיים מקרי בהחלט. ר' גם הסללת נשים למקצועות מסויימים וכו'.

    2. ואל תשכחי שבכל פעם שיעלו את הנשוא תסבירי להם שזה עניין מורכב, שזה היה פעם ועכשיו כבר אין טעם לדבר על זה וגם שהאשכנזים לא ממש מבינים את ההקשר ההיסטורי שבו הדברים נעשו. לעבודה

  2. גברת אני לא מכיר את הבלוג שלך ולא מכיר אותך אבל אני חייב לומר שכספרדי אשר מודע לעוולות ההסטוריות שגרמה לנו התנועה הציונית (שהיא תנועה גזענית) נהנתי מכל מלה שכתבת

  3. וכמובן אל תשכחי ללמד רק על ההיסטוריה של המזרחים במערכת החינוך, היא פשוט הרבה יותר רלוונטית ומעניינת מההיסטוריה של האשכנזים, שאותה אפשר להזכיר באזכורים שוליים בלבד.

    1. ברור. זו היתה יכולה להיות גם רשימה של 100 צעדים פשוטים :) אני חושבת שאפשר להכליל את זה מתחת למחיקה תרבותית.

  4. ניגשתי לפוסט הזה עם רגשות מעורבים, כי לא הבנתי בהתחלה למה כוונתך בגזענות הפוכה. אבל הבהרת את זה מעולה בפוסט המהמם הזה!
    זה פשוט badass!

  5. כמה טיפשי… לצאת נגד צבע אחד זה גם לצאת נגד צבע אחר… כי בכך שאדם אומר "צבע שחור/לבן הוא יותר יפה מהצבע האחר" הוא מכניס את עצמו לשנאה עצמית אם ברגע מסויים הוא יהפוך ליהיות (חס וחלילה) לבן יותר או שחור יותר בהתאם…

    גזענות זה טיפשי… תעברו הלאה.

    1. אל דאגה האשכנזיות הפנימו את נחיתותם לעומת השחומות החמות והסקסיות , אשכנזיות צחות עור לבנות מתבישות מאד בצבעם הבהיר. אני התבישתי נורא בישראל וחשתי בושה גדולה לחשוף את עורי הלבן, חשתי מכוערת בכל ישותי , קיבלתי הערות מעליבות מאד מגברים אשכנזים ומזרחים (למעט הרוסים)הערות שגרמו לי להתכווץ ולתעב את המראה שלי ולהסתיר בבגדים את העור שלי . השנוי קרה שעברתי לארצות הברית, אז הבנתי שאני "בת השכן החמודה" ותוי הסימטרים והמלאכים שגרמו לי לחוש בובה טיפשה ,הם אלה המעודפים על ידי גברים אמרקאים שחורים ולבנים ואני מקבלת יחס מופלה לטובה לעומת חברותי השחורה (זה הגיע לרמות שהתגנבנו ביחד ברכבת התחתית והשוטר צרח על חברתי והתיחס אליה כפושעת ודפק לה קנס של 100 דולר-אני לעומת זאת שהתגנבתי 5 דק אחר כך, קיבלתי חיוך סלחני וקריצה על השובבות שלי והערה סתמית שלא עשה זאת יותר -נחרדתי מהיחס השונה זאת למרות הנשיא השחור)

      כנראה שהפרטים חווים "גזענות " בצורה יותר מורכבת מהאני המאמין המשורטט כאן.
      נ.ב – יש טעון שמזרחים הם עניים יותר ואז מתעלמים מהבדלי מעמדות ומיצרים מלחמות עדתיות ,אתניות , לצערי משה סילמן היה עוד אדם עני ובמקרה אשכנזי ..אני רק מתארת לעצמי שאם הוא היה מיזרחי זה היה לכאורה נותן תימוך נוסף לטענתכם, (נכתב על ידי אשכנזיה ועניה מרודה)

  6. פוסט מצויין, אבל דורש הקדמה, כי למי שלא בקי בשיח לגבי הדיכוי המזרחי בארץ, לא כל כך ברור מאיפה זה בא. בתור אשכנזי שגדל בשכונות טעונות טיפוח והוסלל להכשרה מקצועית, אני יכול להזדהות וגם לציין שהאמת כמו תמיד היא קצת יותר מורכבת. לצערי הרב נתקלתי לא פעם במזרחים שהמורכבות של האמת איימה מדי על הסיפור שהם מספרים לעצמם וערערה מדי את יסודות הקיום שלהם. בדיוק מהסיבה הזו – גם הפוסט הזה חוטא קצת לאמת ומספר רק חלק אחד ממנה, אמנם חלק מושתק וחשוב אבל רק חלק, ולכן יש מקום להוסיף גם בסוף הפוסט אחרית דבר שמציגה את המורכבויות הנוספות, ואת הסיפור האמיתי על כל ההיבטים שלו.

  7. אשכנזים לא מסוגלים להתמודד שיכלית וריגשית עם הטענות המוצדקות על גזענותם ומיד מתקיפים חזרה באופן
    פאבלובי ומאשימים בגזענות אבל הם שוכחים שלמזרחים אין שלטון שמחוקק חוקים ותקנות שמטרתם להפלות
    ולנחשל בני אדם על רקע מוצאם השונה או דתם השונה.

  8. הסעיף שחסר לי מדבר על לשלוח אותם לערי ספר שנמצאות באזורים נידחים במקרה הטוב ובמצב לחימה מתמשכת במקרה הרע ואז להאשים אותם בהגירה שלילית של בעלי אמצעים בכך שהם מורידים את ערך הנכסים.
    (ההגדרה של הורדת ערך הנכס מעולם לא היתה גמישה יותר כמו במקרה של עיירות הפיתוח שאז מחיר האדמות השתנה מבור ללא תחתית לכמה מאות אלפי שקלים לכל יחידת קרקע)

    1. לך תבין, אולי יש מישהי שיודעת להכיר בפריווילגיות שלה בתור (חצי) אשכנזיה.

      מענין שהרבה א/נשים תמיד מוצאים לנכון להעיר על שם המשפחה שלי, כאילו יש ניגוד אינטרסים כשאשכנזיה מתנגדת לגזענות נגד מזרחים.

      1. גם אני, כחצי אשכנזיה, יכולה להבין את האנשים האלה שמעירים לך… כלומר, לא להצדיק אותם, אלא להבין את השלב הרגשי/קוגניטיבי שהם עוברים.. זה לא פשוט להבין שמעצם היותך אשכנזיה (במידה זו או אחרת) יש לך פריבילגיות שלאחרים אין. זה לא כיף להשתייך לקבוצה מפלה באוכלוסייה רק כי נולדת עם שם משפחה מסוים. וההבנה שאין שום דבר שאת יכולה לעשות כדי לשנות את זה, כלומר את יכולה להיות האדם הכי נפלא עלי אדמות ולא לחשוב אפילו מחשבה גזענית כל חייך ועדיין להשתייך לאותה קבוצה גזענית – ההבנה הזו, ממש קשה. אז זו התגובה הראשונית של האנשים, הכחשה, היתממות, כעס.. גם אני הייתי שם, מודה.. אז אני לא מנסה להגן על אף אחד, אלא רק להגיד שזה שלב ואולי זה דווקא מסמן דברים טובים ושינוי תפיסתי שיתחולל בעתיד…

    1. מסקנה בילתי נימנעת היא כי ניתן לסכם שהפרוייקט הציוני כוזרואשכנזי הוא קולוניאליזם ארופאי במיטבו שרק במקרה בוצע ע"י קולקטיב שנטל לעצמו במירמה זהות יהודית כדי לבצע אקט של נישול עם ילידי מאדמות מולדתו ולשעבד את העם היהודי הספרדומזרחי ליצרים האנוכיים החמדניים שהם המכנה המשותף לכל הקולוניאליסטים באשר הם !

כתיבת תגובה